søndag, maj 09, 2010

Hvad tror Muslimer angående Jesus (fred være med ham)

I Allahs Navn, Den Nådige Den Barmhjertige, 

Muslimer respekterer og ærer Jesus (fred være med ham). De betragter ham som værende en af de største af Guds profeter til menneskeheden. Quranen bekræfter jomfrufødselen og Quranen beskriver Jesus (fvmh)s fødsel som følger:

(Husk) da englene sagde : "O Maria, Gud giver dig visselig glædeligt budskab ved et ord fra Ham; Hans navn skal være Messias, Jesus, Marias søn, æret i denne verden og den kommende, én af de, der står (Gud) nær. Og han skal tale til menneskr i vuggen og som midaldrende og være af de retfærdige. Hun sagde: Min Herre, hvorledes skal jeg få en søn, når ingen mand har rørt mig? Han sagde: Således (skal det være): Gud Skaber, hvad Han vil. Når Han har besluttet en ting, så siger Han blot til den; bliv til! så bliver den til. (Quranen, kapitel 3, vers 45-47) 

Jesus blev født mirakuløst på Guds befaling, som også havde skabt Adam uden en far. Gud har sagt:
"Sandelig, med Jesus er det hos Gud ligesom med Adam. Han skabte ham af støv, og så sagde Han til ham: Bliv til, og han blev til. (Quranen, kap. 3, vers 59) 

Undervejs i sin mission som profet udførte Jesus mange mirakler. Jesus sagde: "Jeg er visselig kommet til jer med et tegn fra jeres Herre: Jeg vil fremstille for jer af ler (noget) i lighed med en fugl, og så vil jeg indblæse (livsånde) i den, og den vil blive et bevinget væsen med Guds vilje, og jeg vil helbrede de blinde og de spedalske, og jeg vil gøre døde levende ved Guds vilje, og jeg vil meddele jer, hvad I spiser, og hvad I oplagrer i jeres huse." (Quranen, kap. 3: 49)

Muslimer tror på, at Jesus ikke blev kortfæstet. Jesus fjender planlagde at kortfæsteham, men Gud reddede ham og tog ham op til Sig. Og Jesus træk blev lagt over på en anden mand. Jesus fjender tog denne mand og kortfæstede ham i den tro, at han var Jesus. Gud har sagde:

"De har sagt: Sandelig, vi har myrdet Messias, Jesus, Marias søn, Guds sendebud. De myrdede ham ikke, og de kortfæstede ham ikke, men hans lighed blev lagt over på en anden mand (og de myrdede denne mand)" (Quranen, kap. 4, vers 157)

Kilde: Beviser på Islams Sandhed

Ingen kommentarer: